Horolezectví

Expedice Manaslu 2011 zpět v České republice

Dne 15.5.2011 se zpět do Čech vrátila úspěšná Expedice Manaslu 2011 – 8163 m.Několik týdnů před námi dorazili domů i „naši“ trekaři. Všichni členové jsou v pořádku a již se dokonce i po dlouhých téměř 2 měsících zapojili do pracovních procesů.
24. 5. 2011 Fotek: 4

Dne 29.4. vystoupily na vrchol 2 členové expedičního týmu Jakub Vaněk a Honza Tráva Trávníček. Honza Trávníček zdolává již druhou osmitisícovku za poslední 2 roky, Kuby Vaňek první, když v roce 2009 na Gasherbrumu otáčel ve výšce cca 7800 m. Výstup probíhal v koordinaci s Iránským a Tajwanským týmem, kteří na rozdíl od nás postupovaly za velké podpory výškových šerpů a kyslíku. Vrcholový den pro nás začal v půl třetí ráno nepálského času. Na vrchol jsme se dostali až v pozdních odpoledních hodinách v 15:15 a extrémně náročný byl sestup ve zhoršeném počasí a hlavně pak za tmy. Relativního bezpečí 4. výškového tábora 7200 m jsme dosáhli až ve 21 hodin. Druhý den jsme pak sestoupili za zbytkem týmu zpět až do základního tábora.

Za velký úspěch považujeme, že jsme v celém týmu dokázali postupovat téměř současně a 28.4. se 5 členů ze 7 členů bez větších problémů pokusilo o výstup na vrchol a vystoupalo nad 4. výškový tábor do výšky 7300 – 7500 m. Tento první vrcholový pokus však zmařilo ranní, ne zcela optimální počasí a pomalý postup. Všichni členové expedice se dostali nad 7000 m.

Bohužel s námi ze zdravotních důvodů neodletěl do Nepálu Petr Machold, který se chystal sjet Manaslu na snowboardu. Takhle tam měli kouzelná prkýnka pouze Jakub Vaněk a Jan Krabec (lyže). Obojí však zůstalo v prvním výškovém táboře v cca 5800 m.

Můj osobní cíl (Honza Tráva) však považuji za splněný :-) Dýmka vykouřena ve čtvrtém výškovém táboře. Na vrcholu jsem ji sice měl, ale bohužel se zhruba na hodinu zkazilo počasí, takže naší prioritní starostí byl bezpečný sestup. Musíme konstatovat, že Manaslu je nádherný kopec, nicméně i trek k hoře a od ní, byl krásný. Málo lidí, pohádková krajina. Děkujeme za podporu sponzorům i všem ostatním. Honza Tráva Trávníček, Honza Krab Krabec