Horolezectví

Honza Trávníček - Broad Peak počká. Jedeme domů...

Hola - děkuji všem za gratulace!!! Teď mi teprve dochází, co se stalo:-)... Trávovi se podařilo vyhrabat na druhou nejvyšší horu světa. Ty jo, toho štěstí je nějak moc - 4. pokus = 4. úspěch na osmu. Ale čert to vem:-) Co je důležitější, že to bylo společně s Radkem. S Radkem Jarošem, který zde na K2 dokončil jako asi 15. člověk na světě Korunu Himaláje bez použití kyslíkového přístroje. Super.
6. 8. 2014 Fotek: 29

Nedělní procházka rozkvetlou loukou to sice nebyla, ale máme to za sebou. A byl to fofr. Takhle dobrý počasí prý zde dlouho pamětníci (třeba Radek a Miska, kteří na K2 bojovali 4 x) nepamatují. Na vrcholu K2 jsme se ocitli s velkou mezinárodní skupinou jako 4. a 5. Čech (no hádejte, kdo byl čtvrtý a kdo pátý - jednak bych se neodvážil Radka předběhnout :-) a jednak to ani při jeho rychlosti nejde. 26.7.  po cca. 14 dnech po příchodu do základního tábora jsme prostě na vrcholu K2 - Radek kolem 16 h, já po něm asi 20 min.

Vrcholová selfie :-)

Miska musí bohužel otáčet pod "bottleneckem", kde zůstávají se španělem Miguelem, ten za 2 dny vylézá na vrchol, ale bohužel se mu již nedaří sestoupit do základního tábora a umírá v C4 - 7800 m.n.m. - vysláná pomoc přichází pozdě... S Radkem docházíme do stanu mezi 21-22 h - totálně prošitý... Miska do nás nalil čaj a upadli jsme do kómatu. Radku - opět (jako na Annapurně) ti děkuji za výlet - opět to bylo téměř 24 h vzhůru po 1,5 h spánku :-) Tentokrát do 8611 m n.m. ... To je prostě dovolená.

Výškový tábor na K2

Další den Radek sestupuje opět až do BC a já s Miskou zůstáváme v 2 VT, kde si tak koukám ze stanu a říkám si : copak je to tady přes údolí za pěkný kopec? Helemese, to je přeci Broad Peak (zrovna včera z něj slezli Libor Uher a Mára Novotný). Miska uvažuje ještě o jednom pokusu na K2 - všechno si na kopci nechal... Tak, že bych tedy zůstal s ním déle v základním táboře a pokusil se o BP? :-) ...no zatím se soustřeďme na sestup - je to docela veselý - sice není vichřice, ale pro změnu je zase tolik tepla, že padají šutry - to si člověk na K2 nevybere :-) Do základního tábora při cházíme odpoledne - velké vítání, večeřička od Martina, pak dortík atd.

Přivítání v Base Campu

Nicméně začíná dilema co dál... Žhavíme s Miskou telefony a snažíme se od Aleny Záribnické a Moniky sehnat předpověď počasí. Filmaři jsou již samozřejmě natěšení na návrat do jejich intelektuálního pražského prostředí :-) Radek, Lucka a Martin chtějí domů také co nejdříve. Takže bychom v BC zůstali akorát já a Miska, takže zvažujeme argumenty, co dál :

Pozitiva :

• jsem skvěle zaklimatizovaný - 2 noci v 7800 m n.m.
  • nijak výrazně jsem se nezničil
  • léto je už stejně v pr. ..
  • svalová hmota taky fuč
  • cesta na BP by měla být z předchozích dnů prošláplá

Permit mám koupený - kdo mohl vědět, jak to bude vypadat na K2 s počasím a dalšíma podmínkama - pamatujete jak si kdysi Radek po 4h pobytu v BC rozdrtil prst.

Negativa :

• šel bych sám do neznámého terénu
  • potřebuji ještě odpočívat pár dní
  • má foukat
  • ale hlavně... mám ošklivé záděrky na palcích :-)
  • no a bez legrace: po té, co jsme se tedy dneska dozvěděli o smrti španěla... přestala "bejt na lezení hlava"
  • a potvrdili jsme letenku

Takže pro všechny, kteří mi psali, že sem blázen, když chci po K2 pokračovat... Oznamuji, že BP někdy příště. Taky zbyl nějaký čas i na veselé focení s Luckou atd... Teď nás tedy čeká od zítřka 3denní rychlopřesun do Skardu, pak doufejme letadlem do Islamabadu a 7.8.2014 v 18:15 – RUZYNĚ!!!