Přeskočit navigaci

Nacházíte se zde Úvod » Vzduch » Paragliding » Články » Czech Paragliding Expedition NepalXC 2010

Czech Paragliding Expedition NepalXC 2010

25.1.2010 odlétá čtyřčlenná partička ve složení Michal Krysta, Michal Šneiberg, Jirka Dlask a Honza Šmatera do vzdálených končin nepálského Himálaje uskutečnit bivakový přelet v této nádherné lokalitě.

Těžké klimatické podmínky, vysoká nadmořská výška a naprostá neznalost letového terénu budou těmi největšími oříšky. Budeme tedy doufat, že na ně najdeme dostatečně velké louskáčky a vrátíme se domů ve zdraví a o všem Vám s jistou nadsázkou a úsměvem povykládáme. Naše vystoupení můžete sledovat na webové adrese www.nepalxc.cz, díky které s vámi budeme ve spojení téměř dnes a denně :-).

Naším prvním útočištěm bude město Pokhara, kde se po vyřízení potřebných formalit a lehkého rozlítání vydáme do hor. Náš první ,,take off“ bude pravděpodobně známý base camp Annapurna ve výšce 4130m, odkud se pokusíme vydat na východ kolem nejposvátnější nepálské hory Machapuchare směrem ke Káthmandu a Langtagskému národnímu parku s nejvyšší horou světa Mount Everestem. Vše bude však záležet na povětrnostních a celkových meteo-podmínkách, které budou v oblasti panovat a na síle údolních proudění, které jsou v těchto obdobích obzvláště silné.

Věříme, že nám štěstí dopřeje uskutečnit krásné lety a objevit alespoň pár nedotčených míst v této panenské krajině z pohledu ptačí perspektivy.Držte nám palce! ;-)

Komentáře k článku

Dnes nám počasí nepřálo. Od rána se obloha zatáhla ciry a v horách byla rnvelká oblačnost. Přistáli jsme v polovině plánované trasy.Zítra snad rndoletíme až na Korchon. Sice nám dochází voda, ale krásně svítí měsíc. rnJdeme spát a budeme doufat, že zítřejší lítání vyjde.
Jsme konečně v Nepálu! Kathmandu nás přivítalo nedýchatelnou atmosférou, rnchaosem a odpadky. Ale přesto se nám ve městě líbilo. Na ráno kupujeme rnlístky do Pokhary a vyrážíme na noční projížďku cyklorikšou při výpadku rnproudu. Smrad, betel, tráva, opice, hotel real Nepal...V 7 čaj a odjezd rndo Pokhary. Pouhých 150km trvalo krásných 7 hodin. V Pokhaře stíháme rnposlední vývoz na start. Po přebalení otáčíme na západ a na konci rnhřebene zpět. Přistáváme v západajícím slunci na kraji jezera. Některé z rnnás termika lehce překvapila, ale jinak je Honza v pohodě :-) . Na korbě rnplné kamení se vezeme na večeři a domlouváme hotel.rnrn Zítra máme v plánu letět do hor na 3500m vysoký Korchon, na kterém rnpřespíme. Druhého dne letět nad hranici sněhu a doletět zpět do Pokhary. rnA máme pro vás jeste jednu skvělou zprávu! Na toaletě stále tlačíme a rnnebrzdíme!
rn Po přistání se ještě večer vydáváme na lepší místo startu necelé 2km rnpo hřebeni výše.Po cestě se nás chytají dva neodbytní mladíci a po pul rnhodine..you are maj fren i hapy vif ju i want help ju..přijímáme pozvání rnna čaj. Hliněná chýše s bambusovou střechou. Pod seníkem zaparkovaná rnkráva a dvě kozy. Mladík nám představuje celou svou rodinu a my uctivě rnzdravíme Namaste s dlaněmi před obličejem. Početná rodina na tak male rnobydlí. Všichni si sedají k nám do kola a bedlivě nás sledují. Ušmudlané rnděti stojí opodál. Něco hledají v nose a potutelně se usmívají. rnRozdáváme poslední čokoládové bombony a na oplátku dostáváme v rnhliníkových nádobách studený nápoj zakysaného mléka. Brzy starší žena rnpřináší mléčný čaj a my vychutnáváme jedinečnou atmosféru népalského rnvenkova. Začíná se stmívat. S poklonou se loučíme a vyrážíme na start. rnOba mladíci nás doprovázejí až na kopec a hlídají téměř do usnutí. Naše rnorlí hnízdo osvětluje zářící měsíc a v pozadí se mezi mraky začínají rnrýsovat siluety Annapuren a Machapuchare. Krásná noc, jen trochu mokrá. rnSpíme nakonec pod širákem a ráno se budíme durch mokří od rosy. V ranním rnslunci sušíme věci a chystáme se na start. Trochu nas znervozňují mraky, rnkteré se začínají dělat už od osmi hodin. Doufáme, že se základny rnzvednou a na Korchon doletíme. Startujeme už o půl dvanácté. Se Šnajbym rndotáčíme základnu v pouhých 2200m. Jirka se bohužel nechytá a přistává v rnúdolí. Na Korchon to dnes při tak nízkých zakladnách stejně nemá smysl. rnRozhodujeme se lětět co nejdále na východ a pak to rozumně otočiz zpátky rnna Pokharu. Jirka nám hlási do vysílačky, že buď vyšlápne ještě jednou rnna kopec, nebo se potkáme v Pokhaře na hotelu. Snažíme se orientovat v rnnepřehledných kopcích a občas nevíme, co si máme o termice myslet. Slabé rnstoupáky na jižních stranách střídají silné v rotorech. Občas máme plné rnruce práce a dvakrát se zvedáme ze stometrové výšky nad zemí. Občas nám rncestu ukážou obří horští orli. Pod nohama křicí ustavičně houfy dětí a rnmávají co jim síly stačí. Viděli jsme dost. Myslíme na rozumný návrat a rnotáčíme. Let proti větru nás na kraji údolí tlačí k zemi. Přistáváme v rnkorytě řeky u místní školy. Pár metrů nad zemí mi gpska hlásí stále rn45km/h, asi fouká do zad,nechápu, ale už s tím nic nenadělám. Myslím na rnfoťák volně ležící pod bundou a mohutným odrazem tlumím první náraz o rnzem. Při dalším dopadu už brzdím přilbou a v kotrmelci si říkám jaká to rnmusí být atrakce pro několik desítek přihlížejících dětí. Hlava to rnnaštěstí odnesla jen modřinou, zato přilba je jako papír. Roztrhlou rnsedačku spravíme. Na korbě náklaďáku přijíždíme se Šnajbym do Pokhary. rnDáváme čaj a jídlo a potkáváme se u hotelu s Jirkou. Honza dnes létání rnvypustil a vydal se trekovat. Zítra se všichni potkáme a pokud se nám rnpodaří domluvit permit na Annapurna BC, vyrazíme už zítra. Odstartujeme rnodsud ze Saranghotu a doletíme co nejdále do hor, ať nemusíme tolik rnšlapat. Uvidíme jak vysoko budou základny. Pokud se základny zvednou, rnpoletíme znovu na Korchon a dále pěšky do BC. Teploty jsou přes den rntéměř letní a chodíme v kraťasech. Večer se západem slunce se ochlazuje rna to na dlouhý rukáv. Další zprávu snad pošleme už z pod Annapuren.rnrnrnM.K.
Ahoj. Dnešek jsme strávili v Pokhaře vyřizováním treking permitu na rnAnnapurny a flying licenci.Vše začalo v 10 hodin dopoledne a skončilo az rnkolem třetí odpolední. Dokoupili jsme jídlo, vaření a ráno vyrazíme na rntžídenní trek do Annapurna BC. Uvidíme jak nám to půjde rychle a jaké rnbude počasí. Dnes se totiž velmi zatáhlo a vypadalo to, že v horách rnsněžilo. Tady ovšem bylo stále kolem 22°C. Kromě nezralých ananasů jsme rnstihly během dneška spořádat několik různých porcí východní kuchyně, rntakže si myslíme, že nadcházejících několik dní v horách určitě rnpřečkáme. Honza vyrazil pomalu dopředu a budeme se s ním pravděpodobně rnzítra potkávat na cestě k BC. Těšíme se, až vypadneme z města do hor. rnPokhara nám zacčíná lézt krkem. Hodně turistů, drahé restaurace a líný rnpersonál. V horách bude lépe. Od zítřka už budeme jen na satelitním rntelefonu. Snad nám baterka nějakou chvíli vydrží.
Tak jsme se dneska po dalších devíti hodinách chůze prošlapali do výšky 3200m. Počasí se během půl hodiny změnilo tak, že teplota klesla o 20°C a venku napadlo 15 cm sněhu. Ráno budeme vyrážet do base campu.
Tak dneska jsme konečně dorazili do základního tábora A.BC - 4200m. Přepadl nás sníh, napadlo ho 40 cm. Nevíme, jak v tom budeme startovat. A hlavně sněží pořád. Budeme prostě muset čekat, jestli se počasí zlepší. Údolí je proklatě dlouhé a v této chvíli neletitelné. Budeme se muset po cestě přizvedat. Teplota -10°C. Neztrácíme naději, máme dva dny čas. Snad se počasí spraví.
Ahoj, omlouvám se za zpoždění, zde jsou informace od kluků, které přišli v pátek. Ahoj, měli jsme trošku problém se satelitním telefonem, ale snad to brzy napravíme. Tak už k tomu, co se událo...dva dny jsme strávili v základním táboře Annapurny a čekali na počasí. Vítr nám foukal do zad a chodily fronty se sněžením. Nešlo pořádně vyjít někam výše a odstartovat, svahy byly lavinézní, tak jsme zvolili variantu sestupu. V Machapuchare B.C. jsme si uvědomili, jak to šlapání bolí a odstartovali jsme. Podařil se nám úžasný prvoslet ze základního tábora Machapuchare. Jedinečná záležitost - let mezi obrovskýma horama podél zmrzlých vodopádů, které v poledním slunci tály a padaly nám na křídla. Je to prostě nepopsatelné. Přistáli jsme se vesničce Himalaya a dále kousek pokračovali pěšky. Dalšího dne jsme si po bloudění bambusovým pralesem našli start a odstartovali do zalesněného údolí. Ušetřili jsme si dva dny chůze a po dvou hodinách a 30-ti kilometrech letu jsme přistáli v Pokhaře. Další neopakovatelný let s obřími orlosupy. V Pokhaře se setkáváme s Honzou, se kterým jsme se na terku minuli a společně oslavujeme bezpečný návrat a společné shledání. Zítra vyrážíme na pokračování bivaku do Kathmandu. Podmínky se trošku zlepšily a základny se v horách mírně zvedly. Uvidíme, jak to bude dál. Termika je obtížná, každé údolí funguje jinak. A taky to docela houpe. Žaludeční potíže vyrovnáváme opět kukri rumem, jak jinak ;)
Posíláme domů pozdravy i nové informace. Jsme v Pokhaře a čekáme na počasí. Včera jsme se pokusili odstartovat, ale nešlo se kloudně zvednout ani nad kopec. Celá oblast je teď pod tlakovou níží a zlobí nás vysoká oblačnost, která brzdí termiku. Dnes odpoledne by snad podle všeho mělo pršet a zítra by měl déšť pokračovat. Na druhou stranu doufáme, že zaprší a vyčistí se vzduch a termika nastoupí v celé své síle. Zatím je to tady jako v mlíkárně. Dny se nám krátí a doufáme, že počasí vyjde a odstartujeme co nejdříve. Máme tedy dva dny rest a vymýšlíme výlet na motorkách do parku Chitwan. Kromě malé virové příhody a několika propocených hodin v posteli jsme už všichni ok, i já:) a těšíme se na lítání.
Včera ráno jsme vyrazili na motorkách do národního parku Chitwan a po 150-ti kilometrech a pěti hodinách jízdy jsme dorazili do cíle. Dneska jsme byli na porhlídce a krom pár opic, slonů a divokých ptáků jsme toho moc neviděli. Ale i tak to stálo za to. Volný pohyb divočinou s pocitem neustálého pozorování a možnost potkat se tváří v tvář s tygry byla vzrušující. Od rána pršelo a cítili jsme se jako při cestě do pravěku. Podobné to bylo s jízdou do Pokhary. Mokré zablácené silnice, nelítostné náklaďáky a jeden kopec za druhým. Silný déšť k večeru ustával a po neplánované hodinové zastávce s opravou mého motocyklu přijíždíme o půl šesté do Pokhary totálně zmrzlí. Mraky se trhají a je naprosto úžasná viditelnost. Přišlo to, na co jsme čekali. Zítra to bude maso! Počasí by mělo snad ti dny vydržet. Do té doby se pokusíme doletět do Kathmandu a co bude dál uvidíme. Držte palce, zítra jdeme na to!rn
Krasny den za námi. Po dlouhém boji na startu se zvedáme o pouhých 100 metrů nad start a pouštíme to za kopec. Těžko se zvedáme, ale nakonec se daří a dotáčíme konečně základnu v 2800m a pouštíme se směr Kathmandu. Po čtyřech hodinách přistáváme na 40.km trasy a máme tak za sebou jednu čtvrtinu. Přistání bylo trošku divoké, ale jsme na hřebeni a u ohně a koukáme na západ slunce a úžasná panoramata zasněžených vrcholků. Do toho nám místní hejno usoplených dětí zpívá. Dostáváme najíst a napít a užíváme jedinečnou atmosféru.
Přišla další fronta a ráno se budíme do naprosté deky. Z terasových políček startujeme v dešti a s větrem v zádech do údolí města Besi Shahar. V centru na malém náměstíčku přistáváme. Celé město se k nám sbíhá. Rozhovor do místních novin a přesun do starobylého městečka Gorkha, odkud chceme zítra letět. Večer fronta přechází, zítra snad poletíme. Vypukl hindufestival:-D
Počasí si s námi pěkně hraje. Od rána jsme v mlze a letět dnes určitě nepůjde. Prohlídneme si alespoň město, najdeme start a Šnajby proleží sra...

Přidat příspěvek

Maximální počet znaků pro zprávu je 1000. Napsáno znaků: 0

Není povoleno vkládání HTML.

* Údaje označené hvězdičkou a tučně jsou povinné.

Zaokrouhlete a sečtěte (18.3 + 45.5) *

Fórum

Tragicka nehoda na Barbore (Potápěčské fórum)

22. 7. 2019 11:54 BennypamGD

<a href="http://mesenotel.com/">baclofen 10mg tablets</a>

Dil To Happy Hai Ji Video Episode (Potápěčské fórum)

21. 7. 2019 19:43 Dil To Happy Hai Ji Video Episode

Aw, this was a very nice post. Taking the time and actual effort to produce a superb article… but what can I say… I proc…

Hloupé potápěčské nápady s dobrým koncem (Potápěčské fórum)

21. 7. 2019 17:45 Daily Quotes

I hope it will be helpful for almost all peoples that are searching for this type of topic

Bazar

Tanuu Club (Horolezecký bazar)

22. 7. 2019 10:36 Chandigarh Call Girls Service

Experienced and talented Chandigarh call girls offer best escort facilities in Chandigarh at 5-star hotels like a royal …

kia escorts (Horolezecký bazar)

20. 7. 2019 09:54 kia escorts

Our Bangalore Escorts girls are very beautiful and available in very affordable rates. Escorts in Bangalore, sensational…

20. 7. 2019 09:53 kia escorts

Jaipur Escorts is provided high profile services are available for the clients to grab the great opportunity for the ful…

Seznamka

Bitdefender Login (Horolezectví - hledám spolulezce)

22. 7. 2019 13:01 Bitdefender Login

This article is very useful for me . <a href="http://bitdefender-login.com/">Bitdefender Login</a>…

Archiv - seznamka z Adrex.cz - nevkladejte nove p... (Horolezectví - hledám spolulezce)

22. 7. 2019 05:01 JimstabsJW

<a href="https://synthroidp.com/">buy synthroid</a> <a href="https://albuteroll.com/"…

Ja 42 let hledam partaka/partacku na spolecne leze... (Horolezectví - hledám spolulezce)

21. 7. 2019 14:06 Pay Day Loan PC

<a href="https://loansforbadcredit1.com/">online loans for bad credit</a> <a href="https:/…

Horolezectví, Parašutismus, Potápění, Bungee, Canyoning, Freeskiing, Kajaky, Kiteboarding, Paintball, Rafting, Speleologie