Paragliding

Speedflying u rakouského jezera Leopoldsteinersee

Skalnatý terén nad jezerem Leopoldsteinersee je jedním z mých nejoblíbenějších míst pro letní speedflying. Terén je hodně strmý a má převýšení cca 800 až 900 metrů. Nahoře je perfektní příkrá a velká travnatá plocha, ze který se dá odstartovat. V létě se tam dělá termika, takže většinou fouká pěkně proti a díky příkrosti to tam někdy i na speedglideru trochu ponosí.
21. 8. 2013 Fotek: 2

Nahoru vedou dvě cesty, normální, která to trochu obchází zleva a dá se zvládnout tak za 1,5 hodiny a krásná feráta Franz-Joseph klettersteig, která vede přímo nahoru k místu pro vzlet. Na ferátě je nejtěžší první krátký úsek, pak už je docela na pohodu. Dá se vylézt tak za 3 hodiny a nějaký drobný. Po vzletu se dá létat kolem feráty, nebo vpravo i vlevo jsou pěkné kuloáry do kterých se dá zanořit. Přistát se dá v pohodě na loučce u konce jezera. Podle větru si buď nalítnout směrem od jezera a nebo z druhé strany.

Pozor na dráty vysokého napětí, které vedou podél přistávačky! Jezero je čisté studené a když je přes poledne vedro, tak se v něm dá pěkně zchladit. Na druhé straně jezera je taková přírodní pláž, kde se dá v pohodě přespat. Také je vhodná na případné odložení nelétajících/nelezoucích manželek a přítelkyň :-) Na přistání moc vhodná není, musí se vyhnout opalujícím se lidem a kamínky na pláži nejsou zrovna oblázky i když to tak zezhora vypadá…auu :-)

Příjezd :

Jezero Leopoldsteinersee je kousek od města Eisenerz a dá se dojet až na parkoviště u jezera

Důležité GPS souřadnice :

Parkoviště : 47.573424, 14.852458
Přistávačka: 47.574543, 14.850366
Startovačka: 47.58317, 14.845081

Další zajímavosti :

Nahoře je další zajímavá a těžká feráta Rosslochhohlen, která vede skrz jeskyni nahoru. Od místa pro vzlet se pokračuje dál po normálce, z ní se pak sleze dolů vleze se do jeskyně a jeskyní se vyleze nahoru a dírou nahoře zase zpátky.