Canyoning

Canyoning v Barranco del Toro - Gran Canaria

Kanárské ostrovy jsou díky svému reliéfu vynikajícím místem pro canyoning. Jedinou vadou na kráse místních kaňonů může být to, že né vždy jsou jezírka a skalnaté kanály plné vody. Ale když zaprší, voda žleby naplní a kaňony úžasně ožijí. Naopak výhodou je, že zde prší v zimě, takže Evropan si v tuhých zimních měsících může užívat sluníčka, vodopádů a tůněk právě v jednom z mnoha kaňonů na ostrově Gran Canaria. Adrex.com vám postupně představí ty nejlepší místa pro canyoning. Začneme na jihu ostrova, kde leží krásné Barranco del Toro.
6. 2. 2014

Barranco, jak zní místní název pro kaňony a úzká údolí, se nachází nad městem San Augustín na jihu ostrova, jen několik kilometrů od pobřeží. Je to velmi suchá oblast, ale čas od času přicházejí velmi silné deště, které promění kaňon k nepoznání. Po tomto období dešťů je ideální doba kaňon navštívit. Barranco del Toro patří spíše k těm lehčím, né však úplně snadným. Nechybí zde skoky do tůní z výšky až 10-15 metrů! Množství balvanů a malých jezírek vás spolehlivě zabaví. Najdeme tu i dvě dlouhá slanění (až 48 metrů). Slaňovací stanoviště jsou dobře zajištěná. Složitější úseky nebo dlouhé skoky jdou většinou i obejít okolo, takže barranco je vhodné pro plně vybavené lezce, ale i pro obyčejné turisty.

Sestup kaňonem trvá přibližně 2-3 hodiny. Nejlepší dobou pro návštěvu je v zimně po deštích. Jindy bývá kaňon téměř vyschlý a v létě je velké horko. Sestup můžete ukončit buď u drátů vysokého napětí (kde máte auto), a nebo dojít až k moři do města San Augustín.

Přístup:

Ve městě San Augustín hledejte hotel Gloria Palace. Přímo za ním vede cesta, která nás zavede do barranca. Pokud máte teréní vůz, můžete pokračovat za kozí farmou až na konec cesty. Kaňon máte neustále po levé ruce. Za kozí farmou je rozcestí. Vydáté se doleva a po cca 300 metrech zaparkujte auto u stožárů vysokého napětí. Dále pokračujte hřbetem podél kaňonu (po levé ruce) až do místa, kde se dá sejít. Pokud máte 2 auta, tak se od stožárů vraťte na rozcestí a tam se vydejte tentokrát doprava a držte se vlevo podél kaňonu.  Přibližně po 3,5 km cesta končí. Tam začíná sestup do barranca.

Zdroj: Fuente: barranquismo.net. Fotos: blog de "lospasosquedejamosatras". Video: youtube.com